Reklama strony internetowej. 5 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu na stronie internetowej

Specjaliści od marketingu zgadzają się, że strona internetowa to jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych firmy i jej niezbędna wizytówka. Aby jednak w praktyce wykorzystać ją do zdobywania nowych klientów, musisz najpierw przyciągnąć na nią odpowiednie osoby. Jak powinna wyglądać skuteczna reklama strony internetowej? Przedstawiamy 5 najskuteczniejszych sposobów.

1.     Najskuteczniejsza reklama strony internetowej – pozycjonowanie

Współcześnie poszukując jakichkolwiek informacji, zwracamy się do wyszukiwarek internetowych, wśród których oczywiście króluje Google. Badania potwierdzają, że zdecydowana większość internautów klika tylko linki umieszczone na samej górze wyników wyszukiwania. Dlatego im wyższa pozycja Twojej witryny na związane z nią, popularne zapytania, tym większy organiczny ruch zostanie na nią skierowany.

Pozycjonowanie to pod wieloma względami najskuteczniejsza reklama strony internetowej. Obejmuje szereg działań mających na celu umieścić stronę wyżej w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Można je realizować samodzielnie, ale warto zdać się na profesjonalistów. Pierwszym krokiem powinna być optymalizacja techniczna obejmująca:

  • przypisanie metadanych (title, description, tagów) do każdej zakładki witryny,
  • edycję adresów URL w taki sposób, aby zawierały kluczowe frazy,
  • uwzględnienie fraz w nagłówkach i treści podstron,
  • optymalizację grafik pod względem słów kluczowych użytych w tytułach i tzw. opisach alternatywnych (atrybut ALT),
  • wprowadzenie linkowania wewnętrznego – odnośników do innych treści w obrębie strony.

Oczywiście uprzednio należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Techniczna optymalizacja to również zaledwie początek drogi, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Inne sposoby na reklamę strony mogą jednak również pomagać w zwiększaniu widoczności witryny.

2.     Promowanie strony poprzez blog firmowy

Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na przyciągnięcie na stronę znacznie szerszego grona odbiorców. Wpisy blogowe powinny odpowiadać na zadawane często przez użytkowników pytania związane z działalnością Twojej firmy i branżą, w jakiej funkcjonuje. Blog przyciąga nowe osoby na stronę bezpośrednio, a także pośrednio, ponieważ pomaga w jej pozycjonowaniu. Ponadto bierze udział w budowaniu wizerunku Twojej marki jako eksperta w branży, co stanowi dodatkowy atut.

3.     Reklama strony internetowej bezpośrednio w wyszukiwarce – Google Ads

Google Ads to narzędzie, które umożliwia reklamę strony internetowej bezpośrednio w wyszukiwarce. Dzięki niemu Twoja strona może się znaleźć nawet na samym szczycie wyników wyszukiwania. Dużym atutem Google Ads jest rozliczanie płatności w formacie CPC (Cost Per Click). Oznacza to, że płacisz jedynie wtedy, gdy użytkownik kliknie reklamę i odwiedzi Twoją stronę. Możesz też samodzielnie ustalać swój budżet reklamowy. Poza reklamą tekstową (linkami sponsorowanymi) warto rozważyć również inne sposoby na reklamę strony internetowej za pomocą Google Ads, w tym np. reklamę produktową (idealną dla sklepów internetowych) oraz remarketing (pozwalający na ponowne przyciągnięcie użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją stronę).

4.     Reklama strony internetowej w social media

Warto również wykorzystać kanały social media i dowiedzieć się, jak promować stronę internetową za ich pomocą. W uproszczeniu sprowadza się to do:

  • prowadzenia profili firmowych i regularnej publikacji,
  • interakcji z użytkownikami danej platformy (np. poprzez odpowiadanie na wiadomości i komentarze),
  • publikacji płatnych reklam w ramach danej platformy.

Obecność w social media może bardzo skutecznie wspomóc reklamę strony internetowej – szczególnie jeśli poświęcisz na to czas i starannie opracujesz strategię działań.

5.     Promowanie strony internetowej poprzez e-mail marketing

Obecnie mailing często jest pomijany na rzecz „nowocześniejszych” metod promowania strony internetowej. Warto jednak wiedzieć, że nadal jest on bardzo skuteczny w przyciąganiu większej liczby użytkowników na witrynę. Interesujący newsletter pomoże również podtrzymać zainteresowanie firmą wśród jej klientów, przyczyniając się do wzmacniania marki.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij